5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ

Συμμετοχή στο "Νοιάζομαι και Δρω"

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω», που υλοποιείται από το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός σε συνεργασία με το Ίδρυμα Λαμπράκη, ολοκλήρωσε με μεγάλη επιτυχία την πιλοτική φάση υλοποίησής του και επεκτείνεται φέτος σε 150 σχολεία όλων των βαθμίδων, πανελλαδικά, μεταξύ των οποίων είναι και το δικό μας 5ο Δημοτικό, ως το μοναδικό Δημοτικό της Ηλείας και -μαζί με το Γυμνάσιο της Βάρδας- ένα από τα δύο εκπαιδευτικά Ιδρύματα που υλοποιεί το φετινό πρόγραμμα .

noiazomai1
Από αριστερά προς τα δεξιά: Οι κκ. Λένα Παπαλεξοπούλου, Αντιπρόεδρος του ΔΣ του Δεσμού, Βιβή Ανθοπούλου, Διευθύντρια του Ιδρύματος Λαμπράκη, Κατερίνα Ματιάτου, Υπεύθυνη Προγραμμάτων του Δεσμού και Τσαμπίκα Καράκιζα, Σχολική Σύμβουλος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και Συντονίστρια του "Νοιάζομαι και Δρω", παρουσίασαν το "Νοιάζομαι και Δρω" και την εφαρμογή του στα σχολεία της χώρας.

 

Το «Νοιάζομαι και Δρω» στοχεύει στην καλλιέργεια του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης στο σχολείο ως βασική διάσταση στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών, μέσα από βιωματικές δράσεις και πρωταγωνιστές τους ίδιους τους μαθητές. Το πρόγραμμα παρέχει υποστήριξη καθ? όλη τη διάρκεια της χρονιάς στους εκπαιδευτικούς και πλούσιο υλικό, με:

  • ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό υλικό αποτελούμενο από 3 τεύχη για εκπαιδευτικούς και μαθητές,
  • ιστοσελίδα αφιερωμένη στο πρόγραμμα,
  • προτεινόμενες βιωματικές δράσεις, δραστηριότητες και θέματα συζήτησης και προβληματισμού για τους μαθητές, ώστε να βγουν από την τάξη και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη λύση προβλημάτων της κοινότητας και της κοινωνίας τους,
  • πλατφόρμα επικοινωνίας για την αλληλεπίδραση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών,
  • εκπαίδευση από εξειδικευμένους συνεργάτες τόσο δια ζώσης όσο και εξ αποστάσεω
Στη δεύτερη φάση της υλοποίησής του, με 150 νέα σχολεία στο δίκτυό του, περνά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και δρω», που υλοποιείται από το μη κερδοσκοπικό σωματείο «Δεσμός» σε συνεργασία με το Ίδρυμα Λαμπράκη.
 
Όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι του προγράμματος που έδωσαν συνέντευξη Τύπου για το θέμα, στόχος του είναι «η καλλιέργεια του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης στο σχολείο ως βασική διάσταση στη διαμόρφωση ενεργών πολιτών, μέσα από βιωματικές δράσεις και πρωταγωνιστές τους ίδιους τους μαθητές». Το πρόγραμμα παρέχει υποστήριξη καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς στους εκπαιδευτικούς με:
 
* ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό υλικό αποτελούμενο από τρία τεύχη για εκπαιδευτικούς και μαθητές
* μια ιστοσελίδα αφιερωμένη στο πρόγραμμα
* προτεινόμενες βιωματικές δράσεις, δραστηριότητες και θέματα συζήτησης και προβληματισμού για τους μαθητές, ώστε να βγουν από την τάξη και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη λύση προβλημάτων της κοινότητας και της κοινωνίας τους
* πλατφόρμα επικοινωνίας για την αλληλεπίδραση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών
* εκπαίδευση από εξειδικευμένους συνεργάτες τόσο δια ζώσης όσο και εξ αποστάσεως.
 
Κατά την πιλοτική φάση υλοποίησης του προγράμματος το ακαδημαϊκό έτος 2015-16, συμμετείχαν 321 εκπαιδευτικοί από 66 σχολεία σε όλη την Ελλάδα και 5.498 μαθητές Ε' και Στ' Δημοτικού και Α' και Β' Γυμνασίου, που ανέλαβαν δράση στις τοπικές τους κοινότητες.
 
Όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου, «σε πολλές περιπτώσεις η δραστηριότητα των μαθητών ξεκίνησε κύματα θετικής αλλαγής και δημιουργικής συμμετοχής στα κοινά για όλη την τοπική κοινωνία, με επτά στους 10 γονείς να συμμετέχουν συστηματικά στις κατά τόπους δράσεις».
 
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά εκπαιδευτικός από το νησί της Αστυπάλαιας, «το πρόγραμμα είχε μεγάλο αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία, γιατί πέρα από τους μαθητές ενεπλάκησαν και οι γονείς, αλλά ακόμα και ο δήμαρχος του νησιού και οι τοπικοί φορείς».
 
Η πιλοτική φάση του προγράμματος χρηματοδοτήθηκε χάρη σε επιχορήγηση από το πρόγραμμα «Είμαστε Όλοι Πολίτες», διαχειριστής επιχορήγησης του οποίου ήταν το Ίδρυμα Μποδοσάκη για τα σχολεία της Αττικής, και ευγενική δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» για σχολεία της υπόλοιπης Ελλάδας.
 
Για τη δεύτερη φάση υλοποίησής του, το «Νοιάζομαι και Δρω» με εμπλουτισμένο εκπαιδευτικό υλικό έχει λάβει εκ νέου έγκριση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να υλοποιηθεί σε όλες πλέον τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο και σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, σε 150 σχολεία και στις 13 περιφέρειες της χώρας. Αναμένεται δε να επωφεληθούν πάνω από 450 εκπαιδευτικοί, πάνω από 9.000 μαθητές και δεκάδες χιλιάδες ακόμη συνάνθρωποί μας μέσα από τις δράσεις των σχολείων στις τοπικές τους κοινότητες.
 
Η επίσημη έναρξη της δεύτερης φάσης υλοποίησης του προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω» έγινε στις αρχές Νοεμβρίου, κατά την τετραήμερη εντατική επιμόρφωση του προγράμματος, για την οποία συγκεντρώθηκαν στην Αθήνα 350 εκπαιδευτικοί και συντονιστές και πάνω από 30 εκπρόσωποι κοινωφελών οργανισμών από όλη την Ελλάδα.
 
Αξίζει να σημειωθεί πως το εκπαιδευτικό υλικό του «Νοιάζομαι και Δρω» διατίθεται ελεύθερα για το ευρύ κοινό στην ιστοσελίδα του προγράμματος και προσφέρεται να χρησιμοποιηθεί από οποιονδήποτε το επιθυμεί.
 
Η υλοποίηση της δεύτερης φάσης του προγράμματος, σε υπερδιπλάσιο μάλιστα αριθμό σχολείων σε όλη τη χώρα σε σχέση με την περασμένη χρονιά, έγινε χάρη στην υποστήριξη του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» και του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Α. Κ. Λασκαρίδη».

Σύνδεση διαχειριστή
Στοιχεία Επικοινωνίας
5ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας
Τέρμα Ξυδιά, Αμαλιάδα
Τ.Κ. 27 200
Τηλ: 26220-28068
email: mail@5dim-amaliad.ilei.sch.gr

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Χρήσιμοι σύνδεσμοι

ΥΠ.Π.Θ.Π.Α.

Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης

Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Ψηφιακό σχολείο

Το Site της Έκτης

Ειδήσεις

 MenoumeSpiti nickelodeonΤώρα που τα σχολεία σταμάτησαν για λίγο "Μένουμε Σπίτι"
και με την υγεία δεν παίζουμε ποτέ!

Πάμε να συνεχίσουμε τα μαθήματα για να αποφεύγουμε τις ιώσεις;
1. Πλένουμε συχνά και πολύ καλά τα χεράκια μας.
2. Πριν και μετά από κάθε φαγητό και κάθε παιχνίδι!
3. Όταν βήχουμε ή φταρνιζόμαστε, καλύπτουμε το στόμα και τη μύτη μας, με τον αγκώνα.
Αμέσως μετά τι κάνουμε;
ΝΑΙ! Και πάλι πλένουμε τα χέρια μας!

Αν βγούμε μια βόλτα, ή πάμε να αθληθούμε, με το μπαμπά ή τη μαμά μας, πηγαίνουμε σε χώρους που δεν έχει άλλα παιδάκια.

Προσοχή?δεν πάμε σε χώρους που έχει πολύ κόσμο
και πάντα έχουμε μαζί μας υγρό αντισηπτικό ή μαντηλάκια καθαρά.
Μαμά, μη τα ξεχνάς ποτέ!

Και για λίγο διάστημα μένουμε μακριά από τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας!

Όταν γυρίζουμε σπίτι μας, καθαρίζουμε καλά το tablet και τον υπολογιστή μας. Στέλνουμε μήνυμα στον φίλο μας να κάνει το ίδιο...
Εσύ πόσες φορές το καθάρισες σήμερα;

Και φυσικα, δεν ξεχνάμε τα βιβλία μας και τα μαθήματά μας.
Σύντομα θα είμαστε και πάλι στα θρανία. Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Αυτό είναι όλο το σχέδιο http://eduadvisor.gr/2011-10-11-10-49-30-372/24316-pote-anoigoyn-ta-sxoleia-ayto-einai-olo-to-sxedio

Sxoliki taksi5Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Μια από τις πρώτες κινήσεις της Ελληνικής κυβέρνησης όταν ξέσπασε η πανδημία ήταν να κλείσει τα σχολεία και όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Μέχρι σήμερα παραμένουν κλειστά και η λειτουργία τους έχει αντικατασταθεί από την διδασκαλία εξ αποστάσεως. Από τη στιγμή που το πλάνο περιλαμβάνει σταδιακή χαλάρωση των μέτρων το άνοιγμα των σχολείο δεν είναι τόσο μακριά.

Για την ώρα δεν έχει γίνει κάποια ανακοίνωση και το αρχικό πλάνο ανέφερε ότι τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά μέχρι και τις 10 Μαΐου. Ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι η σταδιακή επιστροφή των μαθητών στα θρανία, αρχής γενομένης από την 11η Μαΐου. Ωστόσο, η επιστροφή αυτή θα είναι, κατά πάσα πιθανότητα, σταδιακή και υπό αυστηρά μέτρα ασφαλείας.


Ποιοι επιστρέφουν πρώτοι

Συγκεκριμένα εξετάζεται η επαναλειτουργία των σχολείων μόνο για τους μαθητές της Γ? Λυκείου, και υποψήφιους των Πανελλήνιων Εξετάσεων, αλλά και η θέσπιση κανόνων απόστασης ανάμεσα τόσο στα θρανία, όσο και τους μαθητές. Παράλληλα, δεν αποκλείεται να υπάρξουν ειδικές παράμετροι ανάλογα με την εκάστοτε περιοχή και τον αριθμό των κρουσμάτων σε αυτήν.

Ένα άλλο σενάριο που υπάρχει προβλέπει δημιουργία πρωινών και απογευματινών τμημάτων, προκειμένου οι μαθητές κάθε τάξης να «χωριστούν» στα δύο. Με βάση αυτό το πλάνο το 50% των μαθητών θα προσέρχεται στα πρωινά μαθήματα και το υπόλοιπο 50% στα απογευματινά μαθήματα, με στόχο την αποφυγή του συνωστισμού.


Η «καυτή πατάτα» των Πανελληνίων

Όσον αφορά την ημερομηνία διεξαγωγής των Πανελλήνιων Εξετάσεων, επιδίωξη του υπουργείου Παιδείας είναι να πραγματοποιηθούν όσο πιο κοντά γίνεται στην καθιερωμένη χρονική περίοδο, δηλαδή εντός Ιουνίου. Μάλιστα, οι πιο πιθανές ημερομηνίες, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής διαρροές, είναι η 22η και η 29η Ιουνίου.

Από την πλευρά του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, έχει υπογραμμίσει ότι οι Πανελλήνιες θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού, αποκλείοντας το σενάριο αναβολής για το προσεχές φθινόπωρο.Υπενθυμίζεται ότι η εξεταστέα ύλη, κατόπιν απόφασης του υπουργείου Παιδείας, έχει περιοριστεί σημαντικά ? έως και άνω του 20% ανά μάθημα ? καθώς περιλαμβάνει μόνο όσα έχουν διδαχθεί οι μαθητές εντός των σχολικών αιθουσών.

 

Πηγή: pagenews.gr

 

Δείτε περισσότερα εκπαιδευτικά νέα: http://www.eduadvisor.gr/index.php/arthra/ekpaideftika-nea

Tue, 21 Apr 2020 06:39:41 GMT http://eduadvisor.gr/2011-10-11-10-49-30-372/24316-pote-anoigoyn-ta-sxoleia-ayto-einai-olo-to-sxedio Zoom: Συμβουλές για να προστατέψετε την ασφάλεια και την ιδιωτικότητά σας http://eduadvisor.gr/2011-10-11-10-49-30/24311-zoom-symboyles-gia-na-prostatepsete-tin-asfaleia-kai-tin-idiotikotita-sas

Zoomapp2Καθώς εκατομμύρια άνθρωποι μένουν σπίτι προκειμένου να αναχαιτιστεί η πανδημία του COVID-19, οι εφαρμογές για διασκέψεις με βίντεο (videoconferencing) γνωρίζουν εκρηκτική ανάπτυξη στην εργασία, την εκπαίδευση και την ψυχαγωγία. Από όλες τις πλατφόρμες, η εφαρμογή Zoom φαίνεται να είναι αυτή που παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Εντούτοις, η τεράστια ζήτηση από άτομα και εταιρείες συνέβαλε στο να αποκαλυφθούν τα θέματα ιδιωτικότητας και ασφάλειας που αντιμετωπίζει η συγκεκριμένη πλατφόρμα, η οποία πλέον χρησιμοποιείται για καθημερινές διασκέψεις με βίντεο ακόμα και από την ίδια τη Βρετανική Κυβέρνηση (είναι πολύ ενδιαφέρον βέβαια ότι το Βρετανικό Υπουργείο Άμυνας απαγορεύει στους υπαλλήλους του να χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη εφαρμογή).


Ο δημιουργός της εφαρμογής έχει δεχθεί κριτική από πολλά μέτωπα, από υπερασπιστές της προστασίας της ιδιωτικότητας και ειδικούς ασφαλείας, μέχρι γενικούς εισαγγελείς των ΗΠΑ, τον Γερουσιαστή Richard Blumenthal, ή ακόμα και το FBI. Οι κακές ειδήσεις αυξήθηκαν τις προηγούμενες μέρες, αναγκάζοντας την εταιρεία να απαντήσει στα όσα της καταλογίζουν.

Στις αρχές του μήνα, ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας Eric S. Yuan απολογήθηκε για τα προβλήματα και παρουσίασε τα μέτρα που λήφθηκαν για την ενίσχυση της ασφάλειας και της προστασίας της ιδιωτικότητας της εφαρμογής

Read more...

Thu, 16 Apr 2020 06:38:26 GMT